loading...
آژانس امنیت ملی
فراری بازدید : 41 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (1)

ویکی لیکس در آخرین افشاگری خود، نورافکن را روی یک «برنامه پایش داخلی و برون مرزی» تابانده که کمپانی TrapWire، با بستر نرم‌افزاری مبتنی بر فضای ابری خود، زیرساخت لازم برای اجرای آن را فراهم کرده. بسیاری از کارمندان و مدیران TrapWire که مقرش در ویرجینیا است، اعضای سابق آژانس‌های اطلاعاتی «سه حرفی» امریکا هستند.

us-intelligence-community-members.jpg

ویکیلیکس دو روز پیش توییتی را در این رابطه منتشر کرد که خیلی سریع تبدیل به یکی از موضوعات داغ توییتر شد:

wikileaks-trapwire.jpg

نرم‌افزارهای تولیدی توسط کمپانی TrapWire هم‌اکنون توسط آژانس امنیت ملی، ارتش، سایر آژانس‌های اطلاعاتی امریکا، و نیروهای پلیس از جمله پلیس لوس آنجلس و واشینگتن استفاده می‌شوند. همچنین بنگاه‌های بزرگ تجاری در زمینه‌هایی مثل انرژی، صنایع شیمیایی و بنگاه‌های مالی از خدمات این کمپانی استفاده می‌کنند.

 

TrapWire در سه زمینه تخصص دارد:

- حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی از طریق آنالیز تصاویر دوربین‌های مدار بسته؛ که این مورد شامل تشخیص چهره، و الگوریتم‌های تشخیص الگو برای پیشگیری از حملات است.

- تأمین سیستم‌های گزارش آنلاین برای شهروندان به منظور گزارش رفتارهای مشکوک.

- جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات به منظور فراهم آوردن امکان نتیجه‌گیری از داده‌ای دریافتی از منابع متعدد، که امکان مداخله قانونی را فراهم می‌کند.

اگر TrapWire واقعاً آن کاری را انجام دهد که قرار بوده، به طور بالقوه یک نوآوری حیاتی برای دفاع در مقابل تروریسم به شمار می‌رود. اما در سوی دیگر ماهیت محرمانه، یکپارچگی با حکومت، و این تصور که کمپانی‌های خصوصی بتوانند به اطلاعات شهروندان دسترسی داشته باشند، نگران کننده است.

داده‌هایی که ویکی لیکس منتشر کرده مجموعه‌ای از 5 میلیون ایمیل است و به نظر می‌رسد از کمپانی دیگری سرقت شده‌اند که ارتباطات نزدیک و اطلاعات دست اولی درباره TrapWire دارد، یعنی کمپانی Stratfor.

Stratfor یک قرارداد همکاری با TrapWire دارد که بر اساس آن، هر یک از این دو کمپانی موافقت کرده‌اند که محصولات طرف مقابل را ترقی دهند و Stratfor موافقت کرده که گزارش‌های اطلاعاتی خود را به عنوان خوراک در اختیار سیستم TrapWire قرار دهد.

به سال 2011 که بر گردیم، مشاهده می‌شود که Stratfor توسط گروه آنونیموس هک شده و گویا یاران فرمانده ایکس آن ایمیل‌ها را در اختیار ویکیلیکس قرار داده‌اند. در ایمیل‌ها، مسئولین Stratfor نوشته‌اند که نرم‌افزارهای TrapWire در اسکاتلند یارد، خانه شماره 10 خیابان داونینگ (محل سکونت نخست‌وزیر انگلیس)، کاخ سفید و نیز در بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی در حال استفاده است.

در یکی از ایمیل‌ها، موضوع علاقه حکومت نیجریه به خدمات TrapWire مطرح شده و چند ایمیل دیگر دلالت دارند که سرویس مخفی امریکا، MI5 انگلیس و پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا نیز همگی مشتریان این شرکت هستند.

یک ایمیل دیگر که به بیرون درز کرده، از «فرِد بارتون» نائب رئیس بخش اطلاعات در Stratfor است که نوشته «خدا به امریکا برکت بدهد. حالا تمام هدف‌های با ارزش در قاره امریکا، بریتانیا، کانادا، وگاس، لوس آنجلس و نیویورک را به عنوان مشتری دارد.»

TrapWire همیشه این قدر در باره نرم‌افزارهایش رازدار نبوده. مؤسس کمپانی «ریچارد هولیس» در سال 2005 درباره نرم‌افزار شرکت گفت:

«... می‌تواند اطلاعات درباره افراد و وسایل نقلیه را طوری جمع‌آوری کند که کاراتر از تشخیص چهره و الگوهای ترسیمی است و می‌تواند ارزیابی تهدیدها در مورد مناطقی که تحت نظر تروریست‌ها است را هم انجام دهد. همچنین قادر است کارهایی مثل "طبقه‌بندی اختصاصی افراد" را انجام دهد بنابراین چنانچه مثلاً کسی بگوید "Medium Build" برنامه تشخیص می‌دهد که این حرف از آن فرد به خصوص، چه معنایی می‌دهد.»

و در سال 2007 نیز توضیح جامع‌تری درباره نحوه کارکرد نرم‌افزار TrapWire داده شد:

«موتور دستورات TrapWire هر جنبه‌ای از حوادث امنیتی گزارش شده را تحلیل می‌کند و آنها را با تمام گزارش‌های قبلی که در شبکه TrapWire هست تطبیق می‌دهد. هر الگویی که شناسایی شود -ارتباطات میان افراد، وسایل نقلیه یا فعالیت‌ها- گزارش آن برای بخشی که تحت تأثیر حادثه قرار گرفته ارسال می‌شود. این اطلاعات می‌تواند با دستگاه‌های قانونی هم به اشتراک گذاشته شود...»

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که: مرز امنیت ملی حکومت امریکا و حقوق عمومی افرادی که اطلاعات‌شان توسط این شبکه‌ها در کشورهای مختلف جمع‌آوری می‌شود کجا است؟ و توسط چه کسی باید تعیین شود؟

هنوز از طرف Stratfor ، TrapWire و آژانس‌های امنیتی مرتبط، اعلامیه‌ای در این مورد منتشر نشده.

 

 

 

**************************

منبع : نگهبان

نظر فراموش نشه

**************************

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.

این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
آیا فکر میکنید اطلاعات شما در امان است؟ آیا فکر میکنید عکس یا فیلم و هر فایلی شخصی و... را فقط خودتان دارید؟ آیا فکر میکنید موبایل و کامپیوتر و وسایل کامپیوتری (مثل: تبلت ، پی اس پی ، اکس باکس ، پلی استیشن و...) فقط برای راحتی و سرگرمی شما به وجود آمده است؟
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 31
  • بازدید کلی : 2,692